CEVA Logistics podpisuje nowy kontrakt z Volkswagenem

CEVA Logistics podpisuje nowy kontrakt z Volkswagenem

0 przez
  • Nowy kontrakt opiera się na globalnej współpracy z Grupą VW
  • CEVA zarządza logistyką kontraktową w fabryce skrzyni biegów w Argentynie

(Warszawa – 2 sierpnia 2022 r.) CEVA Logistics wzmacnia pozycję dostawcy usług logistycznych dla automotive. Firma podpisała właśnie trzyletni kontrakt z Volkswagen Argentina SA, spółką zależną niemieckiego producenta samochodów Grupy Volkswagen. CEVA będzie zarządzać logistyką kontraktową w Centrum Przemysłowym Córdoba, łącząc łańcuchy dostaw w produkcji skrzyni biegów dla globalnej linii produktów Volkswagena.

Zespół CEVA w Argentynie będzie odpowiadać za zarządzanie logistyką przyjęć, kierowanie magazynem części zamiennych, kontrolę procesów linii inwentaryzacyjnej i kompletacji części oraz ich dostawę na linię produkcyjną.

Volkswagen posiada zakłady produkcyjne w Argentynie od 1980 roku. Jedna z najważniejszych fabryk VW poza Europą znajduje się w Córdobie. Tu produkowane są skrzynie biegów dla wielu dobrze znanych modeli samochodów Grupy VW.

Globalna sieć i globalny potencjał dla lokalnych potrzeb

Jako wiodący globalny dostawca usług logistycznych dla branży motoryzacyjnej i oponiarskiej, CEVA ma bogate doświadczenie we wspieraniu operacji Volkswagena. Dzięki bezpośredniej obecności we wszystkich krajach, które mają kluczowe znaczenie dla produkcji, CEVA zapewnia kompleksowe rozwiązania end-to-end dla produkcji i usług rynku wtórnego na świecie. CEVA współpracuje z Grupą VW, zarządzając procesami logistycznymi w jej fabrykach w Brazylii, Chinach, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.

Rozwiązania CEVA obejmują przychodzący transport krajowy i międzynarodowy, lotniczy, oceaniczny (short-sea i długodystansowy) oraz kolejowy ro-ro. Firma może obsługiwać przesyłki od dostawcy do producenta, w tym z rynku wtórnego i gotowe pojazdy, a także zarządzać procesami logistycznymi w fabrykach (Yard Management) oraz dostawami do dealerów, m.in. e-commerce B2B.

Fabio Mendunekas, starszy wiceprezes ds. logistyki kontraktowej w Ameryce Łacińskiej, CEVA Logistics, mówi: „VW jest światowym liderem w branży motoryzacyjnej, a fabryka w Cordobie strategicznie ważnym zakładem produkcyjnym dla wielu modeli. Zaufanie, jakim VW obdarzył CEVA w ramach tego kontraktu, jest potwierdzeniem naszej wiedzy i zakresu rozwiązań logistycznych dla branży automotive. Długoletnie relacje z VW w Brazylii i doskonałość operacyjna pomogły w podjęciu decyzji o rozszerzeniu współpracy o Argentynę. Nasz zespół jest zaszczycony, że może wesprzeć ten zakład produkcyjny responsywną logistyką – wszystko po to, aby móc połączyć ludzi na całym świecie z ich nowym VW”.

***

O CEVA Logistics

CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, dostarcza rozwiązania dla globalnego łańcucha dostaw, łącząc ludzi, produkty i dostawców na całym świecie. Z siedzibą główną w Marsylii we Francji, CEVA Logistics świadczy szeroki wachlarz usług end-to-end dostosowanych do potrzeb klienta, zarówno w zakresie logistyki kontraktowej jak i zarządzania frachtem, dzięki ok. 98 000 pracowników w ponad 1 000 lokalizacjach w 170 krajach. Doświadczeni specjaliści CEVA Logistics koncentrują się na sprawnym projektowaniu kompleksowych rozwiązań dostosowanych do potrzeb klienta, tak aby sprostać złożonym i szybko zmieniającym się potrzebom łańcucha dostaw, niezależnie od rodzaju biznesu. CEVA Logistics  jest częścią grupy CMA CGM, światowego lidera w dziedzinie żeglugi i logistyki.

Motoryzacja w Polsce

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.