CEVA Logistics podpisuje nowy kontrakt z Volkswagenem

CEVA Logistics podpisuje nowy kontrakt z Volkswagenem

0 przez
  • Nowy kontrakt opiera się na globalnej współpracy z Grupą VW
  • CEVA zarządza logistyką kontraktową w fabryce skrzyni biegów w Argentynie

(Warszawa – 2 sierpnia 2022 r.) CEVA Logistics wzmacnia pozycję dostawcy usług logistycznych dla automotive. Firma podpisała właśnie trzyletni kontrakt z Volkswagen Argentina SA, spółką zależną niemieckiego producenta samochodów Grupy Volkswagen. CEVA będzie zarządzać logistyką kontraktową w Centrum Przemysłowym Córdoba, łącząc łańcuchy dostaw w produkcji skrzyni biegów dla globalnej linii produktów Volkswagena.

Zespół CEVA w Argentynie będzie odpowiadać za zarządzanie logistyką przyjęć, kierowanie magazynem części zamiennych, kontrolę procesów linii inwentaryzacyjnej i kompletacji części oraz ich dostawę na linię produkcyjną.

Volkswagen posiada zakłady produkcyjne w Argentynie od 1980 roku. Jedna z najważniejszych fabryk VW poza Europą znajduje się w Córdobie. Tu produkowane są skrzynie biegów dla wielu dobrze znanych modeli samochodów Grupy VW.

Globalna sieć i globalny potencjał dla lokalnych potrzeb

Jako wiodący globalny dostawca usług logistycznych dla branży motoryzacyjnej i oponiarskiej, CEVA ma bogate doświadczenie we wspieraniu operacji Volkswagena. Dzięki bezpośredniej obecności we wszystkich krajach, które mają kluczowe znaczenie dla produkcji, CEVA zapewnia kompleksowe rozwiązania end-to-end dla produkcji i usług rynku wtórnego na świecie. CEVA współpracuje z Grupą VW, zarządzając procesami logistycznymi w jej fabrykach w Brazylii, Chinach, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.

Rozwiązania CEVA obejmują przychodzący transport krajowy i międzynarodowy, lotniczy, oceaniczny (short-sea i długodystansowy) oraz kolejowy ro-ro. Firma może obsługiwać przesyłki od dostawcy do producenta, w tym z rynku wtórnego i gotowe pojazdy, a także zarządzać procesami logistycznymi w fabrykach (Yard Management) oraz dostawami do dealerów, m.in. e-commerce B2B.

Fabio Mendunekas, starszy wiceprezes ds. logistyki kontraktowej w Ameryce Łacińskiej, CEVA Logistics, mówi: „VW jest światowym liderem w branży motoryzacyjnej, a fabryka w Cordobie strategicznie ważnym zakładem produkcyjnym dla wielu modeli. Zaufanie, jakim VW obdarzył CEVA w ramach tego kontraktu, jest potwierdzeniem naszej wiedzy i zakresu rozwiązań logistycznych dla branży automotive. Długoletnie relacje z VW w Brazylii i doskonałość operacyjna pomogły w podjęciu decyzji o rozszerzeniu współpracy o Argentynę. Nasz zespół jest zaszczycony, że może wesprzeć ten zakład produkcyjny responsywną logistyką – wszystko po to, aby móc połączyć ludzi na całym świecie z ich nowym VW”.

***

O CEVA Logistics

CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, dostarcza rozwiązania dla globalnego łańcucha dostaw, łącząc ludzi, produkty i dostawców na całym świecie. Z siedzibą główną w Marsylii we Francji, CEVA Logistics świadczy szeroki wachlarz usług end-to-end dostosowanych do potrzeb klienta, zarówno w zakresie logistyki kontraktowej jak i zarządzania frachtem, dzięki ok. 98 000 pracowników w ponad 1 000 lokalizacjach w 170 krajach. Doświadczeni specjaliści CEVA Logistics koncentrują się na sprawnym projektowaniu kompleksowych rozwiązań dostosowanych do potrzeb klienta, tak aby sprostać złożonym i szybko zmieniającym się potrzebom łańcucha dostaw, niezależnie od rodzaju biznesu. CEVA Logistics  jest częścią grupy CMA CGM, światowego lidera w dziedzinie żeglugi i logistyki.

Motoryzacja w Polsce

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.