CUPRA Tavascan XE z serii Extreme E dostępna w nowej grze Forza Horizon 5

CUPRA Tavascan XE z serii Extreme E dostępna w nowej grze Forza Horizon 5

0 przez

CUPRA rozwija swoje wirtualne możliwości dzięki obecności samochodu marki w najnowszej wersji gry Forza Horizon 5 dostępnej na konsolach Xbox. Fani mogą rywalizować podczas wirtualnych wyścigów Extreme E X Prix, mając do dyspozycji model CUPRA Tavascan XE – całkowicie elektryczny pojazd terenowy. Gracze sprawdzą swoje umiejętności w najbardziej wyczerpujących i całkowicie elektrycznych wyścigach terenowych na świecie, na wzór kierowców ekipy ABT CUPRA XE: Nassera Al-Attiyah i Jutty Kleinschmidt.

Seria wyścigowa Forza jako oficjalny partner zawodów Extreme E stworzyła najbardziej autentyczną, oddającą rzeczywistość oraz wszechstronną grę wyścigową z serii Horizon. Jednym z samochodów dostępnych w niej do ścigania się jest model CUPRA Tavascan XE, występujący w pełnej wersji kolorystycznej.

– Współpraca Extreme E i twórców gry Forza Horizon 5 umożliwia naszym fanom zanurzenie się w innowacyjnym, całkowicie elektrycznym świecie marki CUPRA.  Ta współpraca stanowi kolejny krok, w którym świat wirtualny i rzeczywisty łączą się i gdzie wszyscy mogą poczuć zarówno adrenalinę, jak i inne emocje związane z udziałem w zawodach Extreme E – stwierdza Antonino Labate, Globalny Dyrektor ds. Strategii, Rozwoju Biznesu i Operacji w CUPRA.

Całkowicie nowe doświadczenie marki

W grze Forza Horizon 5 nowi i dotychczasowi gracze będą mogli sprawdzić, jakie możliwości skrywa w sobie elektryczny pojazd terenowy CUPRA Tavascan XE zyskując możliwość rywalizacji w nowych wydarzeniach i wyzwaniach. Dzięki odblokowaniu unikalnych wariantów gry, będą mieli szansę zdobyć gadżety Extreme E.

– Wirtualny świat to szybko rozwijająca się przestrzeń. Marki mogą w niej organizować wyjątkowe wydarzenia i tworzyć doświadczenia tak, by potem dzielić się nimi z innymi Wcześniej były one dostępne tylko dla nielicznych. Teraz możemy się nimi dzielić i wykraczać poza to, co przemysł motoryzacyjny kiedykolwiek był w stanie zaoferować – przyznaje Antonino Labate.

Gra Forza Horizon 5 jest dostępna na konsole Xbox Series X|S, Xbox One, Windows 10, Steam, Xbox Game Pass oraz przez Xbox Cloud Gaming.

CUPRA to marka łącząca niekonwencjonalny styl, emocje, elektryfikację i wyjątkowe osiągi. Powstała w 2018 roku w Barcelonie. Siedziba firmy znajduje się w Martorell pod Barceloną, a sprzedaż odbywa się poprzez sieć wyspecjalizowanych punktów na całym świecie. W 2021 r. CUPRA utrzymała trend wzrostowy i napędzana sukcesem Formentora potroiła swoją sprzedaż, uzyskując poziom niemal 80 000 egzemplarzy.

Udowadniając, że elektryfikacja i sportowy charakter doskonale do siebie pasują, w 2021 roku CUPRA zaprezentowała pierwszy w 100% elektryczny samochód marki – CUPRA Born. W 2022 roku firma poszerzy gamę tego modelu o pojazdy z różnymi pojemnościami akumulatorów, a także o mocniejszą wersję e-Boost. W planach na ten rok jest również wprowadzenie ekskluzywnej, limitowanej edycji modelu CUPRA Formentor VZ5.

W 2024 roku premierę będzie miał drugi całkowicie elektryczny model marki – CUPRA Tavascan, a rok później pojawi się najbardziej radykalna interpretacja miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowana koncepcją CUPRA UrbanRebel.

CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Barcelona, sponsorem zawodów World Padel Tour i oficjalnym sponsorem eSports Club Finetwork KOI. Marka współpracuje także przy takich wydarzeniach jak Primavera Sound i De Antonio Yachts. Ambasadorzy marki są częścią CUPRA Tribe i chcą być siłą napędową zmian. Wśród nich są złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty, Melvin Richardson i Saúl Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz zdobywczyni Złotej Piłki i najlepsza piłkarka FIFA, Alexia Putellas. Od 2022 roku polskim Partnerem marki CUPRA jest Szymon Godziek, zawodnik specjalizujący się w ekstremalnym freestyle’u MTB i freeride.

Motoryzacja w Polsce

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.