CUPRA Tavascan XE z serii Extreme E dostępna w nowej grze Forza Horizon 5

CUPRA Tavascan XE z serii Extreme E dostępna w nowej grze Forza Horizon 5

0 przez

CUPRA rozwija swoje wirtualne możliwości dzięki obecności samochodu marki w najnowszej wersji gry Forza Horizon 5 dostępnej na konsolach Xbox. Fani mogą rywalizować podczas wirtualnych wyścigów Extreme E X Prix, mając do dyspozycji model CUPRA Tavascan XE – całkowicie elektryczny pojazd terenowy. Gracze sprawdzą swoje umiejętności w najbardziej wyczerpujących i całkowicie elektrycznych wyścigach terenowych na świecie, na wzór kierowców ekipy ABT CUPRA XE: Nassera Al-Attiyah i Jutty Kleinschmidt.

Seria wyścigowa Forza jako oficjalny partner zawodów Extreme E stworzyła najbardziej autentyczną, oddającą rzeczywistość oraz wszechstronną grę wyścigową z serii Horizon. Jednym z samochodów dostępnych w niej do ścigania się jest model CUPRA Tavascan XE, występujący w pełnej wersji kolorystycznej.

– Współpraca Extreme E i twórców gry Forza Horizon 5 umożliwia naszym fanom zanurzenie się w innowacyjnym, całkowicie elektrycznym świecie marki CUPRA.  Ta współpraca stanowi kolejny krok, w którym świat wirtualny i rzeczywisty łączą się i gdzie wszyscy mogą poczuć zarówno adrenalinę, jak i inne emocje związane z udziałem w zawodach Extreme E – stwierdza Antonino Labate, Globalny Dyrektor ds. Strategii, Rozwoju Biznesu i Operacji w CUPRA.

Całkowicie nowe doświadczenie marki

W grze Forza Horizon 5 nowi i dotychczasowi gracze będą mogli sprawdzić, jakie możliwości skrywa w sobie elektryczny pojazd terenowy CUPRA Tavascan XE zyskując możliwość rywalizacji w nowych wydarzeniach i wyzwaniach. Dzięki odblokowaniu unikalnych wariantów gry, będą mieli szansę zdobyć gadżety Extreme E.

– Wirtualny świat to szybko rozwijająca się przestrzeń. Marki mogą w niej organizować wyjątkowe wydarzenia i tworzyć doświadczenia tak, by potem dzielić się nimi z innymi Wcześniej były one dostępne tylko dla nielicznych. Teraz możemy się nimi dzielić i wykraczać poza to, co przemysł motoryzacyjny kiedykolwiek był w stanie zaoferować – przyznaje Antonino Labate.

Gra Forza Horizon 5 jest dostępna na konsole Xbox Series X|S, Xbox One, Windows 10, Steam, Xbox Game Pass oraz przez Xbox Cloud Gaming.

CUPRA to marka łącząca niekonwencjonalny styl, emocje, elektryfikację i wyjątkowe osiągi. Powstała w 2018 roku w Barcelonie. Siedziba firmy znajduje się w Martorell pod Barceloną, a sprzedaż odbywa się poprzez sieć wyspecjalizowanych punktów na całym świecie. W 2021 r. CUPRA utrzymała trend wzrostowy i napędzana sukcesem Formentora potroiła swoją sprzedaż, uzyskując poziom niemal 80 000 egzemplarzy.

Udowadniając, że elektryfikacja i sportowy charakter doskonale do siebie pasują, w 2021 roku CUPRA zaprezentowała pierwszy w 100% elektryczny samochód marki – CUPRA Born. W 2022 roku firma poszerzy gamę tego modelu o pojazdy z różnymi pojemnościami akumulatorów, a także o mocniejszą wersję e-Boost. W planach na ten rok jest również wprowadzenie ekskluzywnej, limitowanej edycji modelu CUPRA Formentor VZ5.

W 2024 roku premierę będzie miał drugi całkowicie elektryczny model marki – CUPRA Tavascan, a rok później pojawi się najbardziej radykalna interpretacja miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowana koncepcją CUPRA UrbanRebel.

CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Barcelona, sponsorem zawodów World Padel Tour i oficjalnym sponsorem eSports Club Finetwork KOI. Marka współpracuje także przy takich wydarzeniach jak Primavera Sound i De Antonio Yachts. Ambasadorzy marki są częścią CUPRA Tribe i chcą być siłą napędową zmian. Wśród nich są złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty, Melvin Richardson i Saúl Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz zdobywczyni Złotej Piłki i najlepsza piłkarka FIFA, Alexia Putellas. Od 2022 roku polskim Partnerem marki CUPRA jest Szymon Godziek, zawodnik specjalizujący się w ekstremalnym freestyle’u MTB i freeride.

Motoryzacja w Polsce

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.