Czy aktywna piana to najlepszy sposób na mycie auta w domowych warunkach?

Czy aktywna piana to najlepszy sposób na mycie auta w domowych warunkach?

0 przez

Odkąd aktywna piana dostępna jest w formie skoncentrowanego środka, pielęgnacja samochodu w domowych warunkach jest zdecydowanie łatwiejsza. Teraz z prawdziwą przyjemnością możesz przystąpić do mycia swojego auta. Czym jest ten innowacyjny preparat i jak działa, że cieszy się taką popularnością?

Efekt jak z myjni od teraz w Twoim garażu

Każdy, kto choć raz korzystał z usług myjni samochodowej, ten wie, jak skuteczna jest aktywna piana. Jej zadaniem jest zmiękczenie brudu, który wniknął w różne zakamarki. To pierwszy etap mechanicznego mycia, podczas którego środek nakładany jest na koła, szyby i karoserię. Ponieważ posiada neutralne pH, nie usuwa warstwy wosku ani powłoki ochronnej, która pokrywa auto. Ten bezpieczny preparat całkowicie zrewolucjonizował sposób mycia, a teraz dostępny jest dla każdego, kto chce zająć się swoim pojazdem samodzielnie. Kupisz go w profesjonalnych sklepach detailingowych, takich jak np. Automotive Care. Do wyboru masz różne warianty zapachowe, by sam proces mycia był dla Ciebie jak najbardziej przyjemny.

Aktywna piana zaledwie pierwszym etapem mycia

Tak samo jak w myjni, używając aktywnej piany w domu, należy ją potraktować jako pierwszy etap całego procesu. Po kilku minutach powinno się ją spłukać i przystąpić do generalnego mycia. Dzięki rozmiękczeniu brudu będzie to już jednak o wiele łatwiejsze. Wszystkie zanieczyszczenia znikną i wyłoni się lśniąca karoseria. Po generalnym myciu konieczne będzie nałożenie warstwy ochronnej, aby uzyskany efekt cieszył Cię jak najdłużej. 

Jak nakładać aktywną pianę?

Środek ten najlepiej nakładać na auto pianownicą, którą podłącza się np. do ogrodowego węża. Jeśli jednak jej nie posiadasz, możesz to zrobić ręcznie. Zajmie Ci to więcej czasu, ale wszystko jest przecież możliwe. Korzystaj przy tym z pędzli detailingowych, aby dostać się we wszystkie zakamarki.Pianę nakładaj na chłodne auto i koniecznie rób to w osłoniętym od słońca miejscu. Zbyt wysoka temperatura sprawi, że preparat będzie zbyt szybko wysychał. Samo nakładanie warto rozpocząć od dołu: najpierw opony, felgi i nadkola. Następnie karoseria, i tak kierując się ku górze, skończysz na dachu. Taka metoda wpływa na jakość mycia, bo najbardziej zabrudzone miejsca są pokryte pianą najdłużej. Koniecznie zwróć uwagę, czy środek rozłożył się równomiernie. Po kilku minutach możesz go spłukać, co przy skutecznym działaniu piany odbędzie się sprawnie i szybko. Auto będzie lśniło czystością.

Motoryzacja w Polsce

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.