Czy aktywna piana to najlepszy sposób na mycie auta w domowych warunkach?

Czy aktywna piana to najlepszy sposób na mycie auta w domowych warunkach?

0 przez

Odkąd aktywna piana dostępna jest w formie skoncentrowanego środka, pielęgnacja samochodu w domowych warunkach jest zdecydowanie łatwiejsza. Teraz z prawdziwą przyjemnością możesz przystąpić do mycia swojego auta. Czym jest ten innowacyjny preparat i jak działa, że cieszy się taką popularnością?

Efekt jak z myjni od teraz w Twoim garażu

Każdy, kto choć raz korzystał z usług myjni samochodowej, ten wie, jak skuteczna jest aktywna piana. Jej zadaniem jest zmiękczenie brudu, który wniknął w różne zakamarki. To pierwszy etap mechanicznego mycia, podczas którego środek nakładany jest na koła, szyby i karoserię. Ponieważ posiada neutralne pH, nie usuwa warstwy wosku ani powłoki ochronnej, która pokrywa auto. Ten bezpieczny preparat całkowicie zrewolucjonizował sposób mycia, a teraz dostępny jest dla każdego, kto chce zająć się swoim pojazdem samodzielnie. Kupisz go w profesjonalnych sklepach detailingowych, takich jak np. Automotive Care. Do wyboru masz różne warianty zapachowe, by sam proces mycia był dla Ciebie jak najbardziej przyjemny.

Aktywna piana zaledwie pierwszym etapem mycia

Tak samo jak w myjni, używając aktywnej piany w domu, należy ją potraktować jako pierwszy etap całego procesu. Po kilku minutach powinno się ją spłukać i przystąpić do generalnego mycia. Dzięki rozmiękczeniu brudu będzie to już jednak o wiele łatwiejsze. Wszystkie zanieczyszczenia znikną i wyłoni się lśniąca karoseria. Po generalnym myciu konieczne będzie nałożenie warstwy ochronnej, aby uzyskany efekt cieszył Cię jak najdłużej. 

Jak nakładać aktywną pianę?

Środek ten najlepiej nakładać na auto pianownicą, którą podłącza się np. do ogrodowego węża. Jeśli jednak jej nie posiadasz, możesz to zrobić ręcznie. Zajmie Ci to więcej czasu, ale wszystko jest przecież możliwe. Korzystaj przy tym z pędzli detailingowych, aby dostać się we wszystkie zakamarki.Pianę nakładaj na chłodne auto i koniecznie rób to w osłoniętym od słońca miejscu. Zbyt wysoka temperatura sprawi, że preparat będzie zbyt szybko wysychał. Samo nakładanie warto rozpocząć od dołu: najpierw opony, felgi i nadkola. Następnie karoseria, i tak kierując się ku górze, skończysz na dachu. Taka metoda wpływa na jakość mycia, bo najbardziej zabrudzone miejsca są pokryte pianą najdłużej. Koniecznie zwróć uwagę, czy środek rozłożył się równomiernie. Po kilku minutach możesz go spłukać, co przy skutecznym działaniu piany odbędzie się sprawnie i szybko. Auto będzie lśniło czystością.

Motoryzacja w Polsce

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.