Czy aktywna piana to najlepszy sposób na mycie auta w domowych warunkach?

Czy aktywna piana to najlepszy sposób na mycie auta w domowych warunkach?

0 przez

Odkąd aktywna piana dostępna jest w formie skoncentrowanego środka, pielęgnacja samochodu w domowych warunkach jest zdecydowanie łatwiejsza. Teraz z prawdziwą przyjemnością możesz przystąpić do mycia swojego auta. Czym jest ten innowacyjny preparat i jak działa, że cieszy się taką popularnością?

Efekt jak z myjni od teraz w Twoim garażu

Każdy, kto choć raz korzystał z usług myjni samochodowej, ten wie, jak skuteczna jest aktywna piana. Jej zadaniem jest zmiękczenie brudu, który wniknął w różne zakamarki. To pierwszy etap mechanicznego mycia, podczas którego środek nakładany jest na koła, szyby i karoserię. Ponieważ posiada neutralne pH, nie usuwa warstwy wosku ani powłoki ochronnej, która pokrywa auto. Ten bezpieczny preparat całkowicie zrewolucjonizował sposób mycia, a teraz dostępny jest dla każdego, kto chce zająć się swoim pojazdem samodzielnie. Kupisz go w profesjonalnych sklepach detailingowych, takich jak np. Automotive Care. Do wyboru masz różne warianty zapachowe, by sam proces mycia był dla Ciebie jak najbardziej przyjemny.

Aktywna piana zaledwie pierwszym etapem mycia

Tak samo jak w myjni, używając aktywnej piany w domu, należy ją potraktować jako pierwszy etap całego procesu. Po kilku minutach powinno się ją spłukać i przystąpić do generalnego mycia. Dzięki rozmiękczeniu brudu będzie to już jednak o wiele łatwiejsze. Wszystkie zanieczyszczenia znikną i wyłoni się lśniąca karoseria. Po generalnym myciu konieczne będzie nałożenie warstwy ochronnej, aby uzyskany efekt cieszył Cię jak najdłużej. 

Jak nakładać aktywną pianę?

Środek ten najlepiej nakładać na auto pianownicą, którą podłącza się np. do ogrodowego węża. Jeśli jednak jej nie posiadasz, możesz to zrobić ręcznie. Zajmie Ci to więcej czasu, ale wszystko jest przecież możliwe. Korzystaj przy tym z pędzli detailingowych, aby dostać się we wszystkie zakamarki.Pianę nakładaj na chłodne auto i koniecznie rób to w osłoniętym od słońca miejscu. Zbyt wysoka temperatura sprawi, że preparat będzie zbyt szybko wysychał. Samo nakładanie warto rozpocząć od dołu: najpierw opony, felgi i nadkola. Następnie karoseria, i tak kierując się ku górze, skończysz na dachu. Taka metoda wpływa na jakość mycia, bo najbardziej zabrudzone miejsca są pokryte pianą najdłużej. Koniecznie zwróć uwagę, czy środek rozłożył się równomiernie. Po kilku minutach możesz go spłukać, co przy skutecznym działaniu piany odbędzie się sprawnie i szybko. Auto będzie lśniło czystością.

Motoryzacja w Polsce

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.