Designerskie smart hulajnogi amerykańskiej marki Bird w oficjalnej sprzedaży w Polsce

Designerskie smart hulajnogi amerykańskiej marki Bird w oficjalnej sprzedaży w Polsce

0 przez

Nowoczesny design, solidna rama wykonana z wysokiej klasy aluminium wykorzystywanym do produkcji samolotów, możliwość połączenia z aplikacją za pomocą Bluetooth, wygodny wyświetlacz LED i międzynarodowe certyfikaty bezpieczeństwa – to tylko kilka najważniejszych cech smart hulajnóg marki Bird, które oficjalnie pojawiły się w sprzedaży detalicznej na polskim rynku. Producent nie zapomniał również o najmłodszych – dla nich z kolei przygotował model Birdie. Produkty dostępne są u wyłącznego polskiego dystrybutora, firmy 4CV.

Rozwiązania smart i solidne wykonanie 

Smart hulajnogi od Bird – One i Air – zostały wyposażone w inteligentny system zarządzania akumulatorem i Bluetooth. Dzięki połączeniu z aplikacją w języku polskim można sprawdzać historię pokonanych tras, poziom naładowania baterii, a także, w przypadku modelu One, dzięki modułowi GPS, także sprawnie lokalizować hulajnogę oraz otrzymywać powiadomienia w przypadku nieuprawnionej próby dostępu do urządzenia podczas, gdy blokada urządzenia jest aktywna. 

Producenci zadbali o komfort i bezpieczeństwo użytkowników hulajnóg nie tylko w postaci rozwiązań smart, ale także w kwestii doboru materiałów, z których wykonano urządzenia. Do produkcji ram zarówno w Bird One, jak i Bird Air, użyto aluminium klasy lotniczej – stopu z dodatkiem m.in. miedzi, który wyróżnia nie tylko niski ciężar właściwy, ale także odporność na ścieranie, wysoka wytrzymałość mechaniczna oraz właściwości izolacyjne. Hulajnogi są także odporne na zachlapania – wersja One posiada stopień ochrony IP34, a Air – IP35.

Bird One 

Flagowa ważąca 17,5 kilogramów e-hulajnoga Bird One posiada ramę wykonaną z aluminium klasy lotniczej – sama główka ramy urządzenia została stabilnie zamocowana, by zapewnić użytkownikowi bezpieczną i płynną jazdę. Pojazd charakteryzuje duży zasięg – urządzenie posiada akumulator o pojemności aż 12,8 mAh, dzięki któremu przejechać można nawet do 40 kilometrów na jednym ładowaniu, które trwa około 6 godzin. 

Model wyposażono również w wygodny wyświetlacz LED z prędkościomierzem i wskaźnikiem naładowania baterii, specjalnie zaprojektowane, 9-calowe bezdętkowe i odporne na przebicie opony, pozwalające na łatwiejsze pokonywanie krawężników, a także mocny 300W silnik napędowy z funkcją hamowania, który pozwala na rozwinięcie prędkości do 29 km/h. Dla większego bezpieczeństwa hamowanie pojazdu odbywa się nie tylko za pomocą manetki umieszczonej z przodu pojazdu, ale również tylnego hamulca bębnowego. Ponadto hulajnoga wyposażona została również w ulepszone oświetlenie LED z mocą do 40 lumenów. Blokowanie i odblokowywanie jej odbywa się za pomocą specjalnej, zainstalowanej na smartfonie aplikacji.

Bird Air 

Bird Air to lekki ważący zaledwie 13,6 kilogramów model inteligentnej e-hulajnogi amerykańskiego producenta, który może udźwignąć do 100 kilogramów. Posiada 250W silnik napędowy z funkcją hamowania i napędem na koło tylne, gwarantującym zwiększoną przyczepność i przyspieszenie podczas jazdy – prędkość maksymalna, jaką osiąga pojazd, wynosi do 25 km/h. Akumulator z szybkim ładowaniem w zaledwie 3-4 godziny pozwala na pokonanie dystansu do 25 km. E-hulajnoga wyposażona została również w wygodny wyświetlacz LED, pokazujący zarówno prędkość, jak i poziom naładowania baterii. Urządzenie można złożyć, aby wygodnie przetransportować je komunikacją miejską lub autem.

Bird Air to nie tylko mocny silnik i solidna rama, ale również opony, pozwalające na łatwiejsze pokonywanie krawężników, zapewniające bezpieczeństwo użytkowania – firma Bird wyposażyła model w odporne na przebicia specjalnie zaprojektowane bezdętkowe 8-calowe koła „never flat”.

Birdie 

Trójkołowa hulajnoga Birdie stworzona została z myślą o najmłodszych. Model, dostępny w trzech wersjach kolorystycznych – białej, czarnej i różowej – waży zaledwie 3 kilogramy. Podobnie jak w Bird One i Bird Air, rama pojazdu wykonana została z aluminium klasy lotniczej, charakteryzującym się m.in. wysoką wytrzymałością mechaniczną. Kierownica została pokryta gumową powłoką, zapewniając wygodny i pewny chwyt. Dla większego komfortu jazdy oraz wygodnego sterowania hulajnogą pojazd wyposażony został w szerokie uretanowe koła, charakteryzujące się odpornością na ścieranie i miękkością, co pozytywnie wpływa na komfort jazdy, wykonany z nylonu podest, a także kierownicę z regulacją wysokości, dzięki czemu można łatwo i szybko dostosować ją do wzrostu dziecka. Hulajnogi z serii Birdie udźwigną do 50 kilogramów i przeznaczone są dla dzieci od lat 3. 

Seria Birdie, podobnie jak Bird One i Bird One, posiadają amerykańskie i międzynarodowe certyfikaty bezpieczeństwa.

Bird One dostępny jest w kolorze czarnym, białym i różowym w cenie 5999 złotych, Bird Air w kolorze czarnym i szarym za 3499 złotych i Birdie w kolorze czarnym, białym i różowym za 499 złotych na stronie https://riderstore.pl/pojazdy/bird/. 

O 4cv Mobile: Spółka 4cv już od 2001 r. z powodzeniem działa na rynku nowych technologii. 4cv Mobile jest również wyłącznym dystrybutorem na rynku polskim deskorolek elektrycznych i akcesoriów renomowanej marki Kawasaki,Fiat-500, RiDER jak również nawigacji do samochodów osobowych, ciężarowych i motocykli uznanego niemieckiego producenta – firmy Becker. W zakresie obsługi posprzedażowej najważniejszym elementem aktywności firmy jest oficjalne centrum serwisowe Samsunga. Od 2020 roku firma 4cv Mobile jest również oficjalnym dystrybutorem produktów AGD hiszpańskiego producenta Cecotec. 

Motoryzacja w Polsce

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.