Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty nowy produkt “Auto szyby”.

Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty nowy produkt “Auto szyby”.

0 przez

Szkoda szybowa to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi zgłaszają się posiadacze pojazdów. Ochrona od uszkodzenia szyby może być elementem polisy komunikacyjnej lub dodatkowym i dobrowolnym ubezpieczeniem. Przy zakupie polisy OC lub OC/AC warto rozważyć dokupienie takiego ubezpieczenia, dzięki czemu klienci będą mieli zapewnione pokrycie kosztów naprawy lub wymiany szyb. W przypadku szkody likwidacja nastąpi w ramach takiego dodatkowego ubezpieczenia, dzięki czemu nie wpłynie to na podwyższenie składki ubezpieczeniowej AC w kolejnym roku.

– O uszkodzenie szyby nie trudno, wystarczy niewielki odprysk, który uniemożliwia jazdę w bezpiecznych warunkach. Polskie prawo drogowe zobowiązuje kierowców do utrzymania pojazdu w takim stanie, aby bezpiecznie można było z niego korzystać. Jazda z uszkodzoną szybą może skutkować nawet zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i brakiem możliwości kontynuacji jazdy, a koszty wymiany szyby też bywają niemałe. Ubezpieczenie szyb to dobrowolne ubezpieczenie, które zapewnia zwrot kosztów wymiany uszkodzonej szyby, a także dodatkowe świadczenia, które są przydatne w sytuacji konieczności wymiany lub naprawy szyby – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty ubezpieczenie “Auto szyby”, które dostępne jest w trzech wariantach. Istnieje możliwość modyfikacji kształtu produktu oraz łączenia z innymi ubezpieczeniami, w zależności od potrzeb klientów.

Podstawowa oferta ubezpieczenia gwarantuje pokrycie kosztów naprawy szyby do wysokości sumy ubezpieczeniowej, kompleksową koordynację naprawy lub wymiany szyb w sieci partnerskiej i infolinię informacyjną dla klientów. Wariant ten może zostać wzbogacony o usługi assistance samochodowego, polegające na holowaniu pojazdu do sieci serwisów partnerskich i wynajem pojazdu zastępczego w sytuacji przedłużającej się naprawy szyby. Wariant kompleksowy ubezpieczenia zawiera dodatkowo usługę door to door – polegającą na odebraniu uszkodzonego pojazdu i odstawienie go po naprawie pod dom klienta, a także kalibrację i foliowanie szyby.

Ubezpieczenie dedykowane jest posiadaczom wszystkich rodzajów pojazdów od aut osobowych po samochody ciężarowe.

Motoryzacja w Polsce

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.