Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty nowy produkt “Auto szyby”.

Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty nowy produkt “Auto szyby”.

0 przez

Szkoda szybowa to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi zgłaszają się posiadacze pojazdów. Ochrona od uszkodzenia szyby może być elementem polisy komunikacyjnej lub dodatkowym i dobrowolnym ubezpieczeniem. Przy zakupie polisy OC lub OC/AC warto rozważyć dokupienie takiego ubezpieczenia, dzięki czemu klienci będą mieli zapewnione pokrycie kosztów naprawy lub wymiany szyb. W przypadku szkody likwidacja nastąpi w ramach takiego dodatkowego ubezpieczenia, dzięki czemu nie wpłynie to na podwyższenie składki ubezpieczeniowej AC w kolejnym roku.

– O uszkodzenie szyby nie trudno, wystarczy niewielki odprysk, który uniemożliwia jazdę w bezpiecznych warunkach. Polskie prawo drogowe zobowiązuje kierowców do utrzymania pojazdu w takim stanie, aby bezpiecznie można było z niego korzystać. Jazda z uszkodzoną szybą może skutkować nawet zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i brakiem możliwości kontynuacji jazdy, a koszty wymiany szyby też bywają niemałe. Ubezpieczenie szyb to dobrowolne ubezpieczenie, które zapewnia zwrot kosztów wymiany uszkodzonej szyby, a także dodatkowe świadczenia, które są przydatne w sytuacji konieczności wymiany lub naprawy szyby – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty ubezpieczenie “Auto szyby”, które dostępne jest w trzech wariantach. Istnieje możliwość modyfikacji kształtu produktu oraz łączenia z innymi ubezpieczeniami, w zależności od potrzeb klientów.

Podstawowa oferta ubezpieczenia gwarantuje pokrycie kosztów naprawy szyby do wysokości sumy ubezpieczeniowej, kompleksową koordynację naprawy lub wymiany szyb w sieci partnerskiej i infolinię informacyjną dla klientów. Wariant ten może zostać wzbogacony o usługi assistance samochodowego, polegające na holowaniu pojazdu do sieci serwisów partnerskich i wynajem pojazdu zastępczego w sytuacji przedłużającej się naprawy szyby. Wariant kompleksowy ubezpieczenia zawiera dodatkowo usługę door to door – polegającą na odebraniu uszkodzonego pojazdu i odstawienie go po naprawie pod dom klienta, a także kalibrację i foliowanie szyby.

Ubezpieczenie dedykowane jest posiadaczom wszystkich rodzajów pojazdów od aut osobowych po samochody ciężarowe.

Motoryzacja w Polsce

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.