Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty nowy produkt “Auto szyby”.

Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty nowy produkt “Auto szyby”.

0 przez

Szkoda szybowa to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi zgłaszają się posiadacze pojazdów. Ochrona od uszkodzenia szyby może być elementem polisy komunikacyjnej lub dodatkowym i dobrowolnym ubezpieczeniem. Przy zakupie polisy OC lub OC/AC warto rozważyć dokupienie takiego ubezpieczenia, dzięki czemu klienci będą mieli zapewnione pokrycie kosztów naprawy lub wymiany szyb. W przypadku szkody likwidacja nastąpi w ramach takiego dodatkowego ubezpieczenia, dzięki czemu nie wpłynie to na podwyższenie składki ubezpieczeniowej AC w kolejnym roku.

– O uszkodzenie szyby nie trudno, wystarczy niewielki odprysk, który uniemożliwia jazdę w bezpiecznych warunkach. Polskie prawo drogowe zobowiązuje kierowców do utrzymania pojazdu w takim stanie, aby bezpiecznie można było z niego korzystać. Jazda z uszkodzoną szybą może skutkować nawet zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i brakiem możliwości kontynuacji jazdy, a koszty wymiany szyby też bywają niemałe. Ubezpieczenie szyb to dobrowolne ubezpieczenie, które zapewnia zwrot kosztów wymiany uszkodzonej szyby, a także dodatkowe świadczenia, które są przydatne w sytuacji konieczności wymiany lub naprawy szyby – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty ubezpieczenie “Auto szyby”, które dostępne jest w trzech wariantach. Istnieje możliwość modyfikacji kształtu produktu oraz łączenia z innymi ubezpieczeniami, w zależności od potrzeb klientów.

Podstawowa oferta ubezpieczenia gwarantuje pokrycie kosztów naprawy szyby do wysokości sumy ubezpieczeniowej, kompleksową koordynację naprawy lub wymiany szyb w sieci partnerskiej i infolinię informacyjną dla klientów. Wariant ten może zostać wzbogacony o usługi assistance samochodowego, polegające na holowaniu pojazdu do sieci serwisów partnerskich i wynajem pojazdu zastępczego w sytuacji przedłużającej się naprawy szyby. Wariant kompleksowy ubezpieczenia zawiera dodatkowo usługę door to door – polegającą na odebraniu uszkodzonego pojazdu i odstawienie go po naprawie pod dom klienta, a także kalibrację i foliowanie szyby.

Ubezpieczenie dedykowane jest posiadaczom wszystkich rodzajów pojazdów od aut osobowych po samochody ciężarowe.

Motoryzacja w Polsce

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.