Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty nowy produkt “Auto szyby”.

Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty nowy produkt “Auto szyby”.

0 przez

Szkoda szybowa to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi zgłaszają się posiadacze pojazdów. Ochrona od uszkodzenia szyby może być elementem polisy komunikacyjnej lub dodatkowym i dobrowolnym ubezpieczeniem. Przy zakupie polisy OC lub OC/AC warto rozważyć dokupienie takiego ubezpieczenia, dzięki czemu klienci będą mieli zapewnione pokrycie kosztów naprawy lub wymiany szyb. W przypadku szkody likwidacja nastąpi w ramach takiego dodatkowego ubezpieczenia, dzięki czemu nie wpłynie to na podwyższenie składki ubezpieczeniowej AC w kolejnym roku.

– O uszkodzenie szyby nie trudno, wystarczy niewielki odprysk, który uniemożliwia jazdę w bezpiecznych warunkach. Polskie prawo drogowe zobowiązuje kierowców do utrzymania pojazdu w takim stanie, aby bezpiecznie można było z niego korzystać. Jazda z uszkodzoną szybą może skutkować nawet zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i brakiem możliwości kontynuacji jazdy, a koszty wymiany szyby też bywają niemałe. Ubezpieczenie szyb to dobrowolne ubezpieczenie, które zapewnia zwrot kosztów wymiany uszkodzonej szyby, a także dodatkowe świadczenia, które są przydatne w sytuacji konieczności wymiany lub naprawy szyby – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

Europ Assistance Polska wprowadziła do swojej oferty ubezpieczenie “Auto szyby”, które dostępne jest w trzech wariantach. Istnieje możliwość modyfikacji kształtu produktu oraz łączenia z innymi ubezpieczeniami, w zależności od potrzeb klientów.

Podstawowa oferta ubezpieczenia gwarantuje pokrycie kosztów naprawy szyby do wysokości sumy ubezpieczeniowej, kompleksową koordynację naprawy lub wymiany szyb w sieci partnerskiej i infolinię informacyjną dla klientów. Wariant ten może zostać wzbogacony o usługi assistance samochodowego, polegające na holowaniu pojazdu do sieci serwisów partnerskich i wynajem pojazdu zastępczego w sytuacji przedłużającej się naprawy szyby. Wariant kompleksowy ubezpieczenia zawiera dodatkowo usługę door to door – polegającą na odebraniu uszkodzonego pojazdu i odstawienie go po naprawie pod dom klienta, a także kalibrację i foliowanie szyby.

Ubezpieczenie dedykowane jest posiadaczom wszystkich rodzajów pojazdów od aut osobowych po samochody ciężarowe.

Motoryzacja w Polsce

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.