Premiera Malaguti XTM 50 i XSM 50

Premiera Malaguti XTM 50 i XSM 50

0 przez

Rynek najmniejszych motocykli z silnikami o pojemności poniżej 125 cm3 rozwija się coraz dynamicznej. Dlatego firma 4cv Moto wprowadziła do swojej oferty dwa nowe modele jednośladów o pojemnościach 50 cm3 – Malaguti XTM i Malaguti XSM. Połączenie niskiej wagi, dużej zwrotności oraz maksymalnej prędkości na poziomie 45km/h sprawia, że jest to ciekawa propozycja między innymi dla początkujących motocyklistów. Włoską i zgrabną sylwetkę pojazdów docenią zarówno mężczyźni jak i kobiety.

Najnowszy Raport Branży Motoryzacyjnej 2019/2020 jasno pokazuje, że decydując się na jednoślady coraz częściej wybieramy takie o małych i średnich pojemnościach. Wynika to z faktu, że mogą z nich korzystać wszyscy doświadczeni posiadacze prawa jazdy kategorii B.

52% motocykli zarejestrowanych w 2019 roku w Polsce to 125, a liczba ta rośnie niezwykle szybko. Biorąc pod uwagę fakt, że statystycznie użytkownicy motocykli kupują swoje pojazdy na kilka lat, warto zainwestować w markowy sprzęt. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić do oferty sklepu 4cv Moto nowe modele Malaguti. Dzięki temu Polacy będą mieli jeszcze większy wybór motocykli o małej pojemności – mówi Sylwester Piwowar z Rider Store.

Nowe modele Malaguti XTM 50 i XSM 50 są lekkie, zwrotne i mają zgrabną sylwetkę. Silnik, w jaki zostały wyposażone modele XTM i XSM to chłodzona cieczą, dwusuwowa, jednocylindrowa jednostka o pojemności skokowej wynoszącej 50 cm3. Generuje ona moc maksymalną wynoszącą 3 konie mechaniczne i w pełni wykorzystuje ustawowy limit 11 kW / 15 KM w tej klasie. Oszczędny silnik, zużywający średnio 2,5 litra benzyny na 100 kilometrów, zasilany jest układem wtrysku paliwa, a przeniesienie napędu odbywa się za pomocą łańcucha na koła zębate.

Te niewielkie i lekkie jednoślady powstały z myślą o wszystkich tych, którzy chcą bezproblemowo poruszać się zarówno w mieście, jak i po bardziej wymagającym terenie. Dzięki swojej niskiej masie (113 kg) i rozmiarom to idealna propozycja dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z motocyklami. 

Malaguti XSM 50 to model przede wszystkim dla tych, którzy nigdy wcześniej nie jeździli na motorze. To też dobra alternatywa transportu dla osób, które stawiają na wygodne i szybkie przemieszczanie się w mieście. Natomiast Malaguti XTM 50 jest skierowany dla tych, którzy interesują się off-roadem lub po prostu zaczynają jeździć w trudniejszych warunkach. Można odróżnić go dzięki większym kołom ze specjalnymi terenowymi oponami.

Wszystkie nowe modele to nowoczesne rozwiązania starej bolońskiej szkoły, które wyróżniają się nie tylko jakością ale też ponadczasowym designem. Nowe, dostępne na polskim rynku motocykle są dobrym rozwiązaniem dla osób, które chciałyby spróbować swoich sił na jednośladzie czy to w off-road czy też w miejskiej dżungli.

Dodatkowo 4-6 marca modele Malaguti, a w tym XSM50 pojawią się podczas Motorcycle Show 2020 w PTAK Warsaw Expo. Więc każdy będzie mógł osobiście obejrzeć nowości i przekonać się co potrafią.

Modele Malaguti  – XTM i XSM są dostępne w sklepie stacjonarnym Rider Store przy ulicy Wrocławskiej 6 w Warszawie oraz na stronie dystrybutora, firmy 4cv Moto: https://4cvmoto.pl/malaguti/

Film promujący markę Malaguti: https://www.youtube.com/watch?v=CwnFeuGG2Vs

SPECYFIKACJA XTM50/XSM50

  • silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy
  • pojemność skokowa: 50 cm3
  • moc: 3 KM przy 6500 obr/min
  • system paliwowy: wtrysk elektroniczny
  • system chłodzenia: ciecz
  • rozrusznik: elektryczny
  • przeniesienie napędu: łańcuch
  • hamulec przedni: tarczowy
  • hamulec tylny:           tarczowy
  • opona przednia: 21/17
  • opona tylna: 18/17
  • prędkość maksymalna: 45 km/h
  • długość/szerokość/wysokość: 2060x890x1230 mm / 2010x890x1130 mm
  • masa: 113 kg
  • wysokość siedzenia: 850 mm
  • zużycie paliwa: 2,5 l
  • normy emisyjne: 56 g/km
  • kolor: biały/czerwony, czarny

Cena: 9900 złotych

O 4cv Moto:

4cv Moto dostarcza na polski rynek motocykle, motorowery, skutery, odzież dla motocyklistów, części oraz akcesoria motocyklowe, w tym niezawodne nawigacje. Firma zajmuje się importem pojazdów, które dostarcza do salonów motocyklowych w całej Polsce, jak również do osób prywatnych, którym zależy na posiadaniu niezawodnych i atrakcyjnych cenowo jednośladów i jest oficjalnym dystrybutorem marek Malaguti, KSR, VOZZ HELMETS, BAJAJ a także nawigacji do motocykli SMART i BECKER. 4cv Moto współpracuje bezpośrednio z producentami, co daje możliwość dostarczania do wybranych salonów i sklepów motocyklowych wielu modeli jednośladów. Jako polski importer Malaguti umożliwiamy klientom biznesowym zakup popularnych modeli jednośladów: Madison 300, RST125, XTM125 /XSM125, MONTE PRO125, DUNE 125  i innych.

Motoryzacja w Polsce

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.