Premiera Malaguti XTM 50 i XSM 50

Premiera Malaguti XTM 50 i XSM 50

0 przez

Rynek najmniejszych motocykli z silnikami o pojemności poniżej 125 cm3 rozwija się coraz dynamicznej. Dlatego firma 4cv Moto wprowadziła do swojej oferty dwa nowe modele jednośladów o pojemnościach 50 cm3 – Malaguti XTM i Malaguti XSM. Połączenie niskiej wagi, dużej zwrotności oraz maksymalnej prędkości na poziomie 45km/h sprawia, że jest to ciekawa propozycja między innymi dla początkujących motocyklistów. Włoską i zgrabną sylwetkę pojazdów docenią zarówno mężczyźni jak i kobiety.

Najnowszy Raport Branży Motoryzacyjnej 2019/2020 jasno pokazuje, że decydując się na jednoślady coraz częściej wybieramy takie o małych i średnich pojemnościach. Wynika to z faktu, że mogą z nich korzystać wszyscy doświadczeni posiadacze prawa jazdy kategorii B.

52% motocykli zarejestrowanych w 2019 roku w Polsce to 125, a liczba ta rośnie niezwykle szybko. Biorąc pod uwagę fakt, że statystycznie użytkownicy motocykli kupują swoje pojazdy na kilka lat, warto zainwestować w markowy sprzęt. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić do oferty sklepu 4cv Moto nowe modele Malaguti. Dzięki temu Polacy będą mieli jeszcze większy wybór motocykli o małej pojemności – mówi Sylwester Piwowar z Rider Store.

Nowe modele Malaguti XTM 50 i XSM 50 są lekkie, zwrotne i mają zgrabną sylwetkę. Silnik, w jaki zostały wyposażone modele XTM i XSM to chłodzona cieczą, dwusuwowa, jednocylindrowa jednostka o pojemności skokowej wynoszącej 50 cm3. Generuje ona moc maksymalną wynoszącą 3 konie mechaniczne i w pełni wykorzystuje ustawowy limit 11 kW / 15 KM w tej klasie. Oszczędny silnik, zużywający średnio 2,5 litra benzyny na 100 kilometrów, zasilany jest układem wtrysku paliwa, a przeniesienie napędu odbywa się za pomocą łańcucha na koła zębate.

Te niewielkie i lekkie jednoślady powstały z myślą o wszystkich tych, którzy chcą bezproblemowo poruszać się zarówno w mieście, jak i po bardziej wymagającym terenie. Dzięki swojej niskiej masie (113 kg) i rozmiarom to idealna propozycja dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z motocyklami. 

Malaguti XSM 50 to model przede wszystkim dla tych, którzy nigdy wcześniej nie jeździli na motorze. To też dobra alternatywa transportu dla osób, które stawiają na wygodne i szybkie przemieszczanie się w mieście. Natomiast Malaguti XTM 50 jest skierowany dla tych, którzy interesują się off-roadem lub po prostu zaczynają jeździć w trudniejszych warunkach. Można odróżnić go dzięki większym kołom ze specjalnymi terenowymi oponami.

Wszystkie nowe modele to nowoczesne rozwiązania starej bolońskiej szkoły, które wyróżniają się nie tylko jakością ale też ponadczasowym designem. Nowe, dostępne na polskim rynku motocykle są dobrym rozwiązaniem dla osób, które chciałyby spróbować swoich sił na jednośladzie czy to w off-road czy też w miejskiej dżungli.

Dodatkowo 4-6 marca modele Malaguti, a w tym XSM50 pojawią się podczas Motorcycle Show 2020 w PTAK Warsaw Expo. Więc każdy będzie mógł osobiście obejrzeć nowości i przekonać się co potrafią.

Modele Malaguti  – XTM i XSM są dostępne w sklepie stacjonarnym Rider Store przy ulicy Wrocławskiej 6 w Warszawie oraz na stronie dystrybutora, firmy 4cv Moto: https://4cvmoto.pl/malaguti/

Film promujący markę Malaguti: https://www.youtube.com/watch?v=CwnFeuGG2Vs

SPECYFIKACJA XTM50/XSM50

  • silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy
  • pojemność skokowa: 50 cm3
  • moc: 3 KM przy 6500 obr/min
  • system paliwowy: wtrysk elektroniczny
  • system chłodzenia: ciecz
  • rozrusznik: elektryczny
  • przeniesienie napędu: łańcuch
  • hamulec przedni: tarczowy
  • hamulec tylny:           tarczowy
  • opona przednia: 21/17
  • opona tylna: 18/17
  • prędkość maksymalna: 45 km/h
  • długość/szerokość/wysokość: 2060x890x1230 mm / 2010x890x1130 mm
  • masa: 113 kg
  • wysokość siedzenia: 850 mm
  • zużycie paliwa: 2,5 l
  • normy emisyjne: 56 g/km
  • kolor: biały/czerwony, czarny

Cena: 9900 złotych

O 4cv Moto:

4cv Moto dostarcza na polski rynek motocykle, motorowery, skutery, odzież dla motocyklistów, części oraz akcesoria motocyklowe, w tym niezawodne nawigacje. Firma zajmuje się importem pojazdów, które dostarcza do salonów motocyklowych w całej Polsce, jak również do osób prywatnych, którym zależy na posiadaniu niezawodnych i atrakcyjnych cenowo jednośladów i jest oficjalnym dystrybutorem marek Malaguti, KSR, VOZZ HELMETS, BAJAJ a także nawigacji do motocykli SMART i BECKER. 4cv Moto współpracuje bezpośrednio z producentami, co daje możliwość dostarczania do wybranych salonów i sklepów motocyklowych wielu modeli jednośladów. Jako polski importer Malaguti umożliwiamy klientom biznesowym zakup popularnych modeli jednośladów: Madison 300, RST125, XTM125 /XSM125, MONTE PRO125, DUNE 125  i innych.

Motoryzacja w Polsce

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.