Premiera Malaguti XTM 50 i XSM 50

Premiera Malaguti XTM 50 i XSM 50

0 przez

Rynek najmniejszych motocykli z silnikami o pojemności poniżej 125 cm3 rozwija się coraz dynamicznej. Dlatego firma 4cv Moto wprowadziła do swojej oferty dwa nowe modele jednośladów o pojemnościach 50 cm3 – Malaguti XTM i Malaguti XSM. Połączenie niskiej wagi, dużej zwrotności oraz maksymalnej prędkości na poziomie 45km/h sprawia, że jest to ciekawa propozycja między innymi dla początkujących motocyklistów. Włoską i zgrabną sylwetkę pojazdów docenią zarówno mężczyźni jak i kobiety.

Najnowszy Raport Branży Motoryzacyjnej 2019/2020 jasno pokazuje, że decydując się na jednoślady coraz częściej wybieramy takie o małych i średnich pojemnościach. Wynika to z faktu, że mogą z nich korzystać wszyscy doświadczeni posiadacze prawa jazdy kategorii B.

52% motocykli zarejestrowanych w 2019 roku w Polsce to 125, a liczba ta rośnie niezwykle szybko. Biorąc pod uwagę fakt, że statystycznie użytkownicy motocykli kupują swoje pojazdy na kilka lat, warto zainwestować w markowy sprzęt. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić do oferty sklepu 4cv Moto nowe modele Malaguti. Dzięki temu Polacy będą mieli jeszcze większy wybór motocykli o małej pojemności – mówi Sylwester Piwowar z Rider Store.

Nowe modele Malaguti XTM 50 i XSM 50 są lekkie, zwrotne i mają zgrabną sylwetkę. Silnik, w jaki zostały wyposażone modele XTM i XSM to chłodzona cieczą, dwusuwowa, jednocylindrowa jednostka o pojemności skokowej wynoszącej 50 cm3. Generuje ona moc maksymalną wynoszącą 3 konie mechaniczne i w pełni wykorzystuje ustawowy limit 11 kW / 15 KM w tej klasie. Oszczędny silnik, zużywający średnio 2,5 litra benzyny na 100 kilometrów, zasilany jest układem wtrysku paliwa, a przeniesienie napędu odbywa się za pomocą łańcucha na koła zębate.

Te niewielkie i lekkie jednoślady powstały z myślą o wszystkich tych, którzy chcą bezproblemowo poruszać się zarówno w mieście, jak i po bardziej wymagającym terenie. Dzięki swojej niskiej masie (113 kg) i rozmiarom to idealna propozycja dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z motocyklami. 

Malaguti XSM 50 to model przede wszystkim dla tych, którzy nigdy wcześniej nie jeździli na motorze. To też dobra alternatywa transportu dla osób, które stawiają na wygodne i szybkie przemieszczanie się w mieście. Natomiast Malaguti XTM 50 jest skierowany dla tych, którzy interesują się off-roadem lub po prostu zaczynają jeździć w trudniejszych warunkach. Można odróżnić go dzięki większym kołom ze specjalnymi terenowymi oponami.

Wszystkie nowe modele to nowoczesne rozwiązania starej bolońskiej szkoły, które wyróżniają się nie tylko jakością ale też ponadczasowym designem. Nowe, dostępne na polskim rynku motocykle są dobrym rozwiązaniem dla osób, które chciałyby spróbować swoich sił na jednośladzie czy to w off-road czy też w miejskiej dżungli.

Dodatkowo 4-6 marca modele Malaguti, a w tym XSM50 pojawią się podczas Motorcycle Show 2020 w PTAK Warsaw Expo. Więc każdy będzie mógł osobiście obejrzeć nowości i przekonać się co potrafią.

Modele Malaguti  – XTM i XSM są dostępne w sklepie stacjonarnym Rider Store przy ulicy Wrocławskiej 6 w Warszawie oraz na stronie dystrybutora, firmy 4cv Moto: https://4cvmoto.pl/malaguti/

Film promujący markę Malaguti: https://www.youtube.com/watch?v=CwnFeuGG2Vs

SPECYFIKACJA XTM50/XSM50

  • silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy
  • pojemność skokowa: 50 cm3
  • moc: 3 KM przy 6500 obr/min
  • system paliwowy: wtrysk elektroniczny
  • system chłodzenia: ciecz
  • rozrusznik: elektryczny
  • przeniesienie napędu: łańcuch
  • hamulec przedni: tarczowy
  • hamulec tylny:           tarczowy
  • opona przednia: 21/17
  • opona tylna: 18/17
  • prędkość maksymalna: 45 km/h
  • długość/szerokość/wysokość: 2060x890x1230 mm / 2010x890x1130 mm
  • masa: 113 kg
  • wysokość siedzenia: 850 mm
  • zużycie paliwa: 2,5 l
  • normy emisyjne: 56 g/km
  • kolor: biały/czerwony, czarny

Cena: 9900 złotych

O 4cv Moto:

4cv Moto dostarcza na polski rynek motocykle, motorowery, skutery, odzież dla motocyklistów, części oraz akcesoria motocyklowe, w tym niezawodne nawigacje. Firma zajmuje się importem pojazdów, które dostarcza do salonów motocyklowych w całej Polsce, jak również do osób prywatnych, którym zależy na posiadaniu niezawodnych i atrakcyjnych cenowo jednośladów i jest oficjalnym dystrybutorem marek Malaguti, KSR, VOZZ HELMETS, BAJAJ a także nawigacji do motocykli SMART i BECKER. 4cv Moto współpracuje bezpośrednio z producentami, co daje możliwość dostarczania do wybranych salonów i sklepów motocyklowych wielu modeli jednośladów. Jako polski importer Malaguti umożliwiamy klientom biznesowym zakup popularnych modeli jednośladów: Madison 300, RST125, XTM125 /XSM125, MONTE PRO125, DUNE 125  i innych.

Motoryzacja w Polsce

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.