Premiera Malaguti XTM 50 i XSM 50

Premiera Malaguti XTM 50 i XSM 50

0 przez

Rynek najmniejszych motocykli z silnikami o pojemności poniżej 125 cm3 rozwija się coraz dynamicznej. Dlatego firma 4cv Moto wprowadziła do swojej oferty dwa nowe modele jednośladów o pojemnościach 50 cm3 – Malaguti XTM i Malaguti XSM. Połączenie niskiej wagi, dużej zwrotności oraz maksymalnej prędkości na poziomie 45km/h sprawia, że jest to ciekawa propozycja między innymi dla początkujących motocyklistów. Włoską i zgrabną sylwetkę pojazdów docenią zarówno mężczyźni jak i kobiety.

Najnowszy Raport Branży Motoryzacyjnej 2019/2020 jasno pokazuje, że decydując się na jednoślady coraz częściej wybieramy takie o małych i średnich pojemnościach. Wynika to z faktu, że mogą z nich korzystać wszyscy doświadczeni posiadacze prawa jazdy kategorii B.

52% motocykli zarejestrowanych w 2019 roku w Polsce to 125, a liczba ta rośnie niezwykle szybko. Biorąc pod uwagę fakt, że statystycznie użytkownicy motocykli kupują swoje pojazdy na kilka lat, warto zainwestować w markowy sprzęt. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić do oferty sklepu 4cv Moto nowe modele Malaguti. Dzięki temu Polacy będą mieli jeszcze większy wybór motocykli o małej pojemności – mówi Sylwester Piwowar z Rider Store.

Nowe modele Malaguti XTM 50 i XSM 50 są lekkie, zwrotne i mają zgrabną sylwetkę. Silnik, w jaki zostały wyposażone modele XTM i XSM to chłodzona cieczą, dwusuwowa, jednocylindrowa jednostka o pojemności skokowej wynoszącej 50 cm3. Generuje ona moc maksymalną wynoszącą 3 konie mechaniczne i w pełni wykorzystuje ustawowy limit 11 kW / 15 KM w tej klasie. Oszczędny silnik, zużywający średnio 2,5 litra benzyny na 100 kilometrów, zasilany jest układem wtrysku paliwa, a przeniesienie napędu odbywa się za pomocą łańcucha na koła zębate.

Te niewielkie i lekkie jednoślady powstały z myślą o wszystkich tych, którzy chcą bezproblemowo poruszać się zarówno w mieście, jak i po bardziej wymagającym terenie. Dzięki swojej niskiej masie (113 kg) i rozmiarom to idealna propozycja dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z motocyklami. 

Malaguti XSM 50 to model przede wszystkim dla tych, którzy nigdy wcześniej nie jeździli na motorze. To też dobra alternatywa transportu dla osób, które stawiają na wygodne i szybkie przemieszczanie się w mieście. Natomiast Malaguti XTM 50 jest skierowany dla tych, którzy interesują się off-roadem lub po prostu zaczynają jeździć w trudniejszych warunkach. Można odróżnić go dzięki większym kołom ze specjalnymi terenowymi oponami.

Wszystkie nowe modele to nowoczesne rozwiązania starej bolońskiej szkoły, które wyróżniają się nie tylko jakością ale też ponadczasowym designem. Nowe, dostępne na polskim rynku motocykle są dobrym rozwiązaniem dla osób, które chciałyby spróbować swoich sił na jednośladzie czy to w off-road czy też w miejskiej dżungli.

Dodatkowo 4-6 marca modele Malaguti, a w tym XSM50 pojawią się podczas Motorcycle Show 2020 w PTAK Warsaw Expo. Więc każdy będzie mógł osobiście obejrzeć nowości i przekonać się co potrafią.

Modele Malaguti  – XTM i XSM są dostępne w sklepie stacjonarnym Rider Store przy ulicy Wrocławskiej 6 w Warszawie oraz na stronie dystrybutora, firmy 4cv Moto: https://4cvmoto.pl/malaguti/

Film promujący markę Malaguti: https://www.youtube.com/watch?v=CwnFeuGG2Vs

SPECYFIKACJA XTM50/XSM50

  • silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy
  • pojemność skokowa: 50 cm3
  • moc: 3 KM przy 6500 obr/min
  • system paliwowy: wtrysk elektroniczny
  • system chłodzenia: ciecz
  • rozrusznik: elektryczny
  • przeniesienie napędu: łańcuch
  • hamulec przedni: tarczowy
  • hamulec tylny:           tarczowy
  • opona przednia: 21/17
  • opona tylna: 18/17
  • prędkość maksymalna: 45 km/h
  • długość/szerokość/wysokość: 2060x890x1230 mm / 2010x890x1130 mm
  • masa: 113 kg
  • wysokość siedzenia: 850 mm
  • zużycie paliwa: 2,5 l
  • normy emisyjne: 56 g/km
  • kolor: biały/czerwony, czarny

Cena: 9900 złotych

O 4cv Moto:

4cv Moto dostarcza na polski rynek motocykle, motorowery, skutery, odzież dla motocyklistów, części oraz akcesoria motocyklowe, w tym niezawodne nawigacje. Firma zajmuje się importem pojazdów, które dostarcza do salonów motocyklowych w całej Polsce, jak również do osób prywatnych, którym zależy na posiadaniu niezawodnych i atrakcyjnych cenowo jednośladów i jest oficjalnym dystrybutorem marek Malaguti, KSR, VOZZ HELMETS, BAJAJ a także nawigacji do motocykli SMART i BECKER. 4cv Moto współpracuje bezpośrednio z producentami, co daje możliwość dostarczania do wybranych salonów i sklepów motocyklowych wielu modeli jednośladów. Jako polski importer Malaguti umożliwiamy klientom biznesowym zakup popularnych modeli jednośladów: Madison 300, RST125, XTM125 /XSM125, MONTE PRO125, DUNE 125  i innych.

Motoryzacja w Polsce

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.