CUPRA rozpoczyna ekspansję na kolejnym kontynencie – do globalnej sieci dołącza nowy concept store marki

CUPRA rozpoczyna ekspansję na kolejnym kontynencie – do globalnej sieci dołącza nowy concept store marki

0 przez

Salony CUPRY to koncepcja przestrzeni, w której można nie tylko kupować samochody, lecz także poczuć wyjątkowego ducha marki. Do tej pory na świecie powstało sześć nowoczesnych concept store’ów hiszpańskiego producenta, a w najbliższych dniach w Sydney zostanie otwarty kolejny butikowy salon CUPRY. Tym samym marka z Martorell zadebiutuje na nowym kontynencie.

Meksyk, Hamburg, Monachium, Mediolan, Lizbona, Rotterdam – to miejsca, w których do tej pory otwarto nowoczesne concept store’y CUPRY. Innowacyjne showroomy gwarantują miłośnikom motoryzacji emocjonujące doświadczenia podczas całego procesu zakupu pojazdu.

Miasto, w którym wszystko się zaczęło

Pierwszy dedykowany salon CUPRA powstał w 2019 roku w stolicy Meksyku, w ekskluzywnej części miasta Colonia Roma. Powstanie pierwszego showroomu marki zapoczątkowało wejście hiszpańskiego producenta na rynek meksykański oraz przyczyniło się do globalnej ekspansji marki.

Pierwsze salony w Europie

Pierwszy concept store CUPRY na mapie Europy pojawił się w Hamburgu we wrześniu 2020 roku, a kolejny, już rok później, w sercu Monachium. Dedykowane salony CUPRY zaprojektowano tak, aby wpisywały się w urbanistyczny krajobraz miejsc, w których powstają.

Zależy nam, aby wszystkie salony CUPRY były integralną częścią miast i ich kultur – nie tylko w wymiarze projektu architektonicznego inspirowanego miastem. Chcielibyśmy, aby stanowiły także ważne ośrodki dla wydarzeń lifestylowych oraz kulturalnych – mówi Antonino Labate, Globalny Dyrektor ds. Strategii, Rozwoju Biznesu i Operacji CUPRA.

Kolejne dedykowane przestrzenie

CUPRA otworzyła siedzibę również w stolicy mody – Mediolanie. Podobnie jak inne ekskluzywne butiki CUPRA, włoski concept store łączy w sobie przestrzeń sprzedażową marki z miejscem wydarzeń kulturalnych. Natomiast w Portugalii zlokalizowano nowoczesny salon w samym centrum Lizbony. Otwarcie zbiegło się z obchodami czwartej rocznicy marki. Najnowszy concept store hiszpańskiego producenta w Europie mieści się w Rotterdamie w Holandii, a jego otwarcie miało miejsce w maju 2022 roku.

Powstanie ekskluzywnego concept stre’u CUPRY w Australii to następny strategiczny krok w ekspansji brandu na świecie. W polskich miastach CUPRA obecna jest poprzez autonomiczne CUPRA Studia oraz wydzielone miejsca w przestrzeni salonowej SEAT-a – CUPRA Corners. Opiekunami dedykowanych salonów są wykwalifikowani CUPRA Masterzy, którzy służą pomocą oraz ekspercką wiedzą na każdym etapie styczności z marką. W innowacyjnych przestrzeniach miłośnicy motoryzacji mogą jeszcze lepiej poznać świat oraz filozofię CUPRY.

CUPRA to marka łącząca niekonwencjonalny styl, emocje, elektryfikację i wyjątkowe osiągi. Powstała w 2018 roku w Barcelonie. Siedziba firmy znajduje się w Martorell pod Barceloną, a sprzedaż odbywa się poprzez sieć wyspecjalizowanych punktów na całym świecie. W 2021 r. CUPRA utrzymała trend wzrostowy i napędzana sukcesem Formentora potroiła swoją sprzedaż, uzyskując poziom niemal 80 000 egzemplarzy.

Udowadniając, że elektryfikacja i sportowy charakter doskonale do siebie pasują, w 2021 roku CUPRA zaprezentowała pierwszy w 100% elektryczny samochód marki – CUPRA Born. W 2022 roku firma poszerzy gamę tego modelu o pojazdy z różnymi pojemnościami akumulatorów, a także o mocniejszą wersję e-Boost. W planach na ten rok jest również wprowadzenie ekskluzywnej, limitowanej edycji modelu CUPRA Formentor VZ5.

W 2024 roku premierę będzie miał drugi całkowicie elektryczny model marki – CUPRA Tavascan, a rok później pojawi się najbardziej radykalna interpretacja miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowana koncepcją CUPRA UrbanRebel.

CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Barcelona, sponsorem zawodów World Padel Tour i oficjalnym sponsorem eSports Club Finetwork KOI. Marka współpracuje także przy takich wydarzeniach jak Primavera Sound i De Antonio Yachts. Ambasadorzy marki są częścią CUPRA Tribe i chcą być siłą napędową zmian. Wśród nich są złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty, Melvin Richardson i Saúl Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz zdobywczyni Złotej Piłki i najlepsza piłkarka FIFA, Alexia Putellas. Od 2022 roku polskim Partnerem marki CUPRA jest Szymon Godziek, zawodnik specjalizujący się w ekstremalnym freestyle’u MTB i freeride.

Motoryzacja w Polsce

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.